marketingadvies

Je hoort het vaak in bedrijven of organisaties: 'we moeten meer aan marketing doen'. Wat vaak bedoeld wordt: we moeten ons meer laten zien, meer reclame maken. Goed idee, maar wat ga je dan vertellen?

Marketing gaat verder dan de P van promotie
Marketing is meer dan reclame, hoewel Promotie wel een van de marketing P's is.  Je hebt ook die van Product, Plaats en Prijs. En in dienstverlenende organisaties zijn de P's van Personeel en Processen ook heel belangrijk. De marketing P's zijn de instrumenten die je inzet om de strategie van je bedrijf of organisatie te realiseren. En daar heb je 't al: wat is die strategie eigenlijk? Wat wil je dat klanten over jouw bedrijf of organisatie zeggen? En wat wil je dat ze gaan doen?

Misschien heb je het beeld al helemaal scherp. Dan kunnen we direct aan de slag met een mooie campagne die aansluit bij je doelgroep. Als het nog niet zo scherp is, komen we daar snel genoeg achter. Dan help ik je graag om met jou of je team helder te krijgen waar je organisatie staat en naar toe wil.  Een stap waar je veel plezier van krijgt. Want het is de basis voor een effectieve strategie, je jaarplan of marketingcommunicatieplan. Voor je het weet ben je alsnog reclame aan het maken, maar wel met een duidelijke focus. En zet je je bedrijf of organisatie heel gericht op de kaart. 

 
Op weg naar een stevig marketingplan

Graag begeleid ik je bij deze reis. Die start bij de kracht van je organisatie en de behoeften van je klanten. Met elkaar ontdekken we welke positie je organisatie het beste kan innemen. Maar ook welke ambitie realistisch en toch spannend is. En wat er nodig is om die te bereiken. Natuurlijk komt die P van Promotie dan langs. Maar ook de andere P's. We kijken welke Producten je levert en wat het voordeel voor je klant is. En wat de juiste Prijs daarvoor is. We kijken ook naar de Plaats waar je actief bent, zowel fysiek als online. En naar wat je klant merkt van jouw Processen en Personeel. We doen dit in enkele sessies met jou of je team, een kleine investering in tijd. Het resultaat is een goed gefundeerd marketingplan, waar je echt mee kunt scoren.

Kennismaken?
Als je een uurtje tijd vrij kunt maken, kom ik graag vrijblijvend bij je langs. Dan bepalen we samen of ik iets voor je kan betekenen. We kunnen natuurlijk ook videocontact maken via Teams of Skype, of iets wat daar op lijkt.