over mij

Marketingadviseur, tekstschrijver en voice-over; hoe komen die rollen samen? 

 

Als marketingadviseur continu in het hier, nu én straks
Marketing vind ik een geweldig vak. Ik ben gefascineerd door hoe bedrijven en organisaties zich positioneren en profileren. Daarover heb ik tientallen boeken verslonden en ik houd nieuwe ontwikkelingen zo goed mogelijk bij. Want dat is het mooie van marketing: het vak dwingt je om continu in het hier en nu te staan, maar vooral ook vooruit te kijken. Ik studeerde marketingcommunicatie aan de Haagse Hogeschool en marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Marketing is voor mij dé manier om organisaties goed te laten aansluiten bij de behoeften van hun klanten. De blik naar buiten! Mijn kennis en ervaring heb ik toegepast en uitgebreid in het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

Heerlijk sleutelen aan teksten 

Het schrijven begon bij mijn eerste baan, in het jaar kruik. Ik merkte dat het me goed afging en anderen zagen dat ook. Zo ontstonden er steeds meer vragen om 'even een mooie tekst te schrijven'.  Doe ik met veel plezier. Het is heerlijk om net zo lang te sleutelen aan zinnen tot ze echt krachtig zijn. Mijn marketingachtergrond helpt om effectieve campagneteksten te maken. Maar ik vind het net zo leuk om een artikel of column te schrijven. Als je deze website waaronder mijn blog leest, ontdek je mijn schrijfstijl. En leer je me direct wat beter kennen.


Van radiopresentator naar voice-over 

En waar komt dat stemmenwerk vandaan? Dat is ontstaan door mijn passie voor muziek, en radio in het bijzonder. Ik groeide in de jaren zeventig op met Radio Veronica. Sinds die tijd presenteer ik zelf radioprogramma's. Begonnen op de 'beruchte' zolderkamer. Later ook te horen op lokale en regionale radiostations, zoals Fresh FM en City FM. Dat vormde uiteindelijk de basis om begin deze eeuw ook als voice-over aan de slag te gaan. 


Marketing en communicatie vormen de rode draad 

Drie verschillende rollen, die toch bij elkaar komen.  De rode draad is dat mijn expertise ligt in marketing en communicatie. Ik werk vanuit de gedachte dat je alleen iets aan een strategie hebt als je die consequent uitvoert. Een strategie bedenken kan al lastig zijn, maar is uiteindelijk slechts een eerste stap. Met het uitvoeren van de strategie gaat je klant er pas iets van merken. Alle marketinginstrumenten moeten daarom in het teken staan van de belofte die je aan je klant hebt gedaan. Ook de geschreven en gesproken teksten moeten precies de toon hebben die past bij het beeld dat je wilt achterlaten.

Daar help ik je graag bij!